menu
0 ks

Všechny články

Jody Scheckter

07. června 2021

Explodoval na scéně jako nevyzpytatelný divoký muž náchylný k haváriím. Svými činy vystavoval sebe i své soupeře velkému nebezpečí. Jody Scheckter se stal nechvalně proslulým tak, že způsobil jednu z největších nehod v historii Formule 1. Po ní byly dokonce vzneseny  požadavky, aby mu byl tento sport zakázán. Nestalo se tak, Jody se  srovnal a soustředil svůj značný talent a ambice na to, aby se stal mistrem světa. Po dosáhnutí svého cíle (s Ferrari, které následně čekalo na další titul celých 21 let) rychle odešel do důchodu.

Hrdinové

16. března 2021

Jean Pierre Wimille, Robert Benoist a William Groover Williams

Existuje spousta příběhů v historii motorsportu, které by si zasloužily zfilmování. Příběh tří hvězd meziválečného motorsportu se jim ale vymyká. Jeho děj se nekoná na slavných tratích, ale na kolbištích 2. světové války.

Příběh  Tyrrellu P34

15. února 2021

„I will never win in this car“.  Tak zněla legendární hláška Superšvéda Ronnieho Petersona, který se stal v roce 1977 továrním jezdcem týmu TYRRELL. Týkala se neméně známého šestikolového monopostu Tyrrell P34. Vůz se poprvé představil v září 1975. Do sezóny 1976 byl nasazen s jezdci Patrickem Depaillerem a Jody Scheckterem. P34 byla jednou z nejinovativnějších konstrukcí historie formule 1.

Jak to funguje u renovační divize Lamborghini?

26. ledna 2021

Na jaře 2015 automobilka z italského města Sant'Agata Bolognese spustila renovační divizi Polo Storico věnovanou klasickým Lamborghini. S dílnou byl také spuštěn depozitář Archivio Storico Lamborghini, který uchovává všechny informace týkající se historických modelů vyráběných v Sant'Agata Bolognese, od prvních skic až po výrobní dokumentaci a originální technické výkresy. Ale také třeba vzorníky barev a koženého čalounění.

Porsche Boxster slaví 25 let

13. ledna 2021

Model, který pomohl zachránit automobilku Porsche z nejhoršího na sklonku minulého roku oslavil výročí 25 let. Dnes se vyrábí už ve své čtvrté generaci. Kdyby však nebylo té první generace, samotné Porsche by v současnosti mohlo být hříčkou minulosti.

ZLATÁ ÉRA DTM 1990 – 1993

27. prosince 2020

Rok 1990 se nese v duchu vyřazení turbodmychadel z předpisů. Se zákazem přeplňování Ford v roce 1990 odchází. Místo Fordu přichází Audi, které do šampionátu vstoupilo s velkým, ale mocným V8 Quattro. 

Zlatá éra DTM 1985 – 1990

22. prosince 2020

Vracíme se zpátky v čase. Dnes se v první části podíváme do zlaté éry DTM. Konkrétně do roku 1986. 

Audi Quattro: Monstrum z Ingolstadtu

14. prosince 2020

Rallyová scéna 80. let byla hlučná, extrémně rychlá, nebezpečná a plná těch nejzajímavějších automobilů, jaké kdy byly vyrobeny. Nejvlivnějším ze všech těchto soutěžních strojů musí být slavné Audi Quattro. Bylo to auto, které navždy změnilo tento sport a je genezí dnešního Audi. Proč je tedy Quattro tak důležité a co z něj dělá legendu rally, kterou je dnes?

1982: sezóna tragédií a zmatků

03. prosince 2020

Sezóna '82 se do historie zapsala stávkou jezdců, obsahovala kontroverzní diskvalifikace, bojkot, tragédie, dramata z posledního kola a mistrem světa korunovala Keke Rosberga, který vyhrál pouze jeden jediný závod.

Youngtimer: Škoda 120 L

17. listopadu 2020

Před pár lety se darovala “stodváca” za odvoz, dnes za zachovalý kus zaplatíte desetitisíce. Každý, kdo si tento článek otevřel, ji někdy alespoň řídil a s velkou pravděpodobností i vlastnil, nebo měl v rodině. Ti šťastnější ji stále mají. Je to vlastně legenda. Spousta mých fotek z dětství je s tímto autem.

 

Příběh modelu Corvette

17. září 2020

Chevrolet Corvette, lidově známá taktéž jako "Vette" není potřeba představovat. Málokdo by tento legendární americký počin neznal. Za šedesát let výroby vzniklo zhruba 1,56 milionu (rok 2013) exemplářů Corvette v osmi generacích. Miliontý kus sjel z výrobní linky v roce 1992.Tradičně motor uložen v přední části, od letošního roku je již motor uložen ve středu. Pojďme se na příběh tohoto modelu podívat blíže. 

4 skvělá sportovní auta, která koupíte za pár korun

11. září 2020

Když se řekne sportovní vůz, mnohým se vybaví vysoké pořizovací a servisní náklady. Opravdu je ale sportovní vůz pouze drahou hračkou pro vyvolené? Odpověď zní ne. Existují i starší modely, které jsou na dnešním trhu relativně dostupné a pořád umí nabídnout zajímavé zážitky z řízení. A při správné údržbě vás jejich provoz lidově “nesežere”. 

BMW PROCAR série

09. září 2020

Vedení BMW se zalíbila idea vytvořit cestovní vůz se závodními kořeny. Šlo na to opačným způsobem než doposud, kdy z cestovních vozů vznikly úspěšné závodní vozy. V případě legendární M1 vytvořilo závodní vůz použitelný v běžném provozu. 

Citroën BX: ten přehlížený

08. září 2020

Píše se datum 9. dubna 1976 a Peugeot za protestů příznivců Citroënu přebírá francouzskou automobilku pod své otěže. Fanoušci Citroënu se obávali, že touto akvizicí upadne legendární schopnost inovace. Zastřešující firmou se stala skupina PSA (Peugeot Société Anonyme), která dodnes stojí mimo obě značky, ale poskytuje společné inženýrské a technické zázemí.

Tři zajímavé sedany z přelomu 80. a 90. let

01. září 2020

Vytříbené chvíle za volantem, které si opravdu užijete. Dnes se podíváme na 3 zajímavé sedany z přelomu 80. a 90. let.

Dokumenty pro petrolheady

22. července 2020

V posledních letech se objevily v kinech u nás dva filmy z historie motorsportu, které významně zvedly zájem nejen u fandů, ale díky kterým se určité události zapsaly i mezi publikem, kterému motorsport nic moc neříkal. Jde o Rivaly Rona Howarda a Le Mans 66 Jamese Mangolda. 

Jo “Seppi“ Siffert

20. dubna 2020

Jo Siffert byl jednou z nejikoničtějších postav motorsportu přelomu 60. a 70. let. Byl to typ univerzála, který neměl problém přesedat z rychlých monopostů F1 do neméně rychlých prototypů. Jeho jméno je navždy spjato především s vozy Porsche 917. 

Raketa z Kolína

10. dubna 2020

Ford Capri RS 3100 (tzv. Cologne Capri) se stal konečnou odpovědí Fordu na BMW 3.0 CSL, se kterým ovládlo BMW Evropský šampionát cestovních vozů v roce 1973. Ford postavil kompletně nový vůz s cílem vyhrát šampionát skupiny 2.

Nejrychlejší vysavač - Brabham BT46B

01. dubna 2020

Abychom pochopili, proč tento jedinečný vůz vlastně vznikl, musíme začít povídání někde jinde. U konkurence. U Lotusu.  

Den, kdy unesli Fangia

24. března 2020

Je tomu 52 let, co se ve světě Formule 1 stala jedna z nejbizarnějších a nejnapínavějších událostí její historie. V předvečer kubánské Velké ceny, 23. února 1958, se stal pětinásobný mistr světa Formule 1 Juan Manuel Fangio z Argentiny terčem únosu skupinou povstalců.