Víte, před psaním každého článku si při testu auta snažím udělat nějáký komplexní obrázek toho, v čem zrovna jedu. Vytvořit si takovou jednu velkou myšlenku, kterou při psaní rozvíjím. Přiznám se, že u Audi RS7 to pro mě bylo složité. Měl jsem to štěstí si před ní vyzkoušet její přímou konkurenci, od BMW to byla M6 Gran Coupé a od Mercedesu to bylo CLS63s AMG a nepřišla mi zkrátka tak ostrá jako M6 a ani tak brutální jako CLS. Není to špatně, jen jsem sám nevěděl, co od ní můžu vlastně očekávat. Ale nakonec jsem její smysl našel. Ona je naprosto geniálním polykačem dálničních kilometrů.
Neznamená to, že by snad patřila jen na dálnici, RS7 si rozumí i s okreskama a to Audi upřít nemůžu, že jejich sportovní modely prostě drži na asfaltu jako na kolejích a zatáčky můžete projíždět v naprosto nesmyslných rychlostech, kdy se ptáte sami sebe, jestli je to vůbec s rodinným autem možné. A tohle je velice subjektivní, protože každý u auta hledáme něco jiného pro tu svou dokonalost. Já osobně mám rád u sportovního auta, když v něm cítíte to drama. Například M6 vás sice držela za ruku, ale zároveň vám tu druhou ruku držela u hlavy a naznačovala, že když si nedáte pozor, může vás tvrdě vyfackovat. U RS7 nahrazuje tohle drama adrenalin. Ano, musíte si uvědomovat ten její limit, protože se nachází tak vysoko, že jakmile ho překročíte, tak vás pravděpodobně nečeká příjemné pokračování. Ale jak jsem řekl a myslím si, že i na to ji inženýři v Ingolstadtu postavili, tohle auto je nejvíce doma na dálnici.
Díky své perfektní aerodynamice můžete v naprosté pohodě letět napříč střední Evropou rychlostmi, které jsou legální jen v pár zemích světa a necítíte kapku únavy. Naprosto geniální je ji nechat v režimu auto, který funguje prostě perfektně. Na okresce krásně ztuhne, na dálnici změkne a vy si tak v klidu plachtíte. Jednoduše perfektní ‚autobahn cruiser‘. Neznamená to ale, že by snad byla nudná, to rozhodně ne. Motor V8 dopovaný dvojicí turbodmychadel s výkonem 605 koní a 750 Nm točivého momentu nabízí více než slušnou dynamiku. To všechno jde na všechna 4 kola skrze 8-stupňový automat Tiptronic. Což znamená, že pokud chcete rozpoutat peklo na asfaltu, klidně můžete a nejlepší na tom je, že v tom nevypadáte jako nějaký chuligán či floutek nebo táta od rodiny, ale jako naprostý gentleman, protože RS7 je prostě nejelegantnější Audi, jakou si můžete pořídit. Kombinace jisté praktičnosti, luxusu a neskutečného výkonu je něco, co mě na tomhle autě prostě fascinuje a miluju ten její šarm. Představte si ji jako A7 ve večerních šatech. Není to taková ta holka na jednu noc, ale perfektní modelka pro každodenní život. Díky pohonu všech kol nemusíte řešit jestli je venku léto nebo zima, sucho nebo sníh. Podle videí v Audi klubu nepotřebujete ani zimní pneumatiky a problém by možná neměla ani při záplavách. Ale žerty stranou, funkčně tomu autu prostě nemám co vytknout. Jen se přiznám, že je pro mě příliš dokonalé. Chybí ji ta jiskra. V žádném případě se to nedá nazvat chybou, jelikož tohle auto si může užít i ten, kdo není úplně nejlepším řidičem, protože RS7 vás opravdu hodně podrží, stačí jen u té jízdy přemýšlet, že i quattro má své limity. Jen já mám rád, když si to krásné svezení musím zasloužit.
Nějaké celkové shrnutí? Je rychlá, pohodlná, praktická s krásným a zároveň agresivním designem. Věřte mi nebo ne, ale dokáže být i úsporná, když chcete. Líbí se mi její každodenní využitelnost a zároveň diskrétnost, kdy úplně neřve do světa, že je něco víc. Také se mi opravdu líbí její interiér, krásný karbonový dekor a bože, ty sedačky jsou parádní. Je fakt, že tohle je auto, ve kterém chcete sedět. Navíc tenhle konkrétní kousek, který jsem si měl možnost vyzkoušet, měl snad vše, na co si vzpomenete. Head-up displej, adaptivní světlomety, špičkový audio systém Bang&Olufsen a tak bych mohl pokračovat dál. Ale i přesto vše se musím přiznat, že tohle auto mě ponechalo poněkud chladným. Je mi to líto RS7, ale můžeme nadále zůstat přáteli?
Copyright © 2024 | created in Zlin by Weboo | All rights reserved.