menu
0 ks

Zpět na články

99 aut - které mě bavilo nejvíce?

Včera jsem se tak ohlídl zpět za auty, která mi dosud prošla rukama a zjistil jsem, že už jich bylo 99. Které pro mě bude tou jubilejní „stovkou“ ještě nevím, ale zamyslel jsem se nad tím, které mě bavilo nejvíce. Měl jsem to štěstí si vyzkoušet opravdu spoustu různých aut – Fabii HTP, Porsche Cayman S s manuální převodovkou, Dodge Challenger a tak bych mohl pokračovat. I přesto mi číslo jedna vyskočilo hned a když jsem se nad tím zamýšlel dál a dál, dostával jsem se k tomu samému výsledku. Byla to právě poslední generace nejrychlejšího sériově vyráběného kombíku na světě. Ano, bavíme se o Mercedesu-AMG E63s Wagon.

Můžete se o mém tvrzení dohadovat, že RS6 je určitě rychlejší a lepší, ale několik nezávislých testů potvrdilo, že AMG si tuhle korunku stále drží. Proběhněme si v rychlosti nějaká čísla. Pod kapotou tohohle rodinného auta se ukrývá motor 4.0 V8 dopovaný dvojicí turbodmychadel, které jsou uloženy mezi hlavami válců. Tohle ústrojí produkuje 612 koní a 850 Nm točivého momentu. To stačí k tomu, aby se katapultovalo na 100 km/h za neuvěřitelných 3.4 sekundy a na 200 jste za nějakých 11 sekund. A maximální rychlost? Na přání může být zvednuta na elektricky omezených 300 km/h. Znovu opakuji, že se bavíme o rodinném kombíku. Tahle čísla ale sama o sobě moc neříkají, většina z vás si řekne “wow” a vlastně si ani běžný člověk nedokáže představit, jak to celé funguje. Ona je to ta neúnavnost auta, která je prostě neskutečná. Při „Race Startu“ (funkce Launch Control) vás to auto prostě zarazí do sedačky a nepustí, dokud nesundáte nohu z plynu. Cítíte, jak se vám hýbou vnitřní orgány a na digitální přístrojové desce jen vidíte, jak se auto až děsivě rychle dostává do čísel, za které se ve většině zemí střílí na místě do žeber. Jenomže ono to nedělá jen při rozjezdu z klidu. Stačí, když sešlápnete plyn na podlahu při dálniční rychlosti a katapultový efekt se opakuje a zastaví vás až onen omezovač. Je to ten neúnavný zátah, ať už z klidu nebo pružná akcelerace, který zanechává dojem, o kterém mluvím. Celé to doprovází nádherný a surový soundtrack, který slyšíte z podkapoty, podzadku a kufru. Při řazení prská, při puštění plynu se ozve pár rádoby petardových rán pro potěšení všech ekologů. Dodává ten cirkus okolo, ukazuje svůj charakter, protože tohle auto je hodně, ale zdaleka není sterilní. Jen při pomyšlení na tenhle zážitek se mi znovu dostává husí kůže na ruce. Přál bych každému petrolheadovi možnost si tohle auto zažít. 

A víte, co je na tom celém tak úžasné? Když to auto přepnete z režimů Sport/Sport+/Race zpátky do Comfortu nebo dokonce Eco, máte najednou klasický E Wagon. Dynamické tlumiče změknou, výfuk zavře klapky, celé tohle balení se najednou uvolní. Často mluvím o Jekyll&Hyde faktoru, který je v tomhle autě opravdu silný. Máte v jednom balíčku auto, které vám dokáže rozproudit krev v žilách, zvednout hladinu adrenalinu v neděli odpoledne, ale zároveň být v pondělí ráno věrným sluhou, který odveze děti do školy nebo v pátek odpoledne vyrazíte s rodinou na chalupu. Tohle auto také není sezónní zábavou, využívá totiž chytrý pohon všech kol 4Matic+, který dokáže poslat výkon na zadní kola v režimu „Drift“, tím pádem můžete pálit pneumatiky ve stylu AMG, ale zároveň se nemusíte bát s ním jezdit i v méně příznivých podmínkách a omezovat se na suché cesty.

Interiér je kapitola sama o sobě Je plný kvalitní kůže a příjemných kovů a plastů. Tady nehledejte tvrdou a dutou palubní desku. Tohle konkrétní auto mělo ve výbavě i  aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí, které nabízí skvělou oporu při ostřejší jízdě, dokonce dofukují v zatáčkách bočnice, aby nabídla dodatečnou oporu, ale zároveň jsou pohodlná. Spousta chytrých asistentů, jako například adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS, hlídání mrtvých úhlů nebo držení auta v jízdních pruhu. Já osobně sice nejsem velký fanoušek těchto systémů, stačí mi pro mé pohodlí běžný tempomat, ale pro ty, co je ocení, Mercedes je má vážně hezky vyladěné. Mohl bych povídat dál a dál, ale pokud máte doma Mercedes, nemusím Vám to vysvětlovat a pro ty bez zkušenosti, doporučuju si najít výmluvu se jít na nějaký podívat. Podívejte se na přiložené video, víc asi nemám co říct, jen doufám, že si s tímhle autem dám ještě jedno kolo. A pro mistry v AMG – doufám, že jste si poznačili recept.

Zpět na články

255 lajků